.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حوزه کتاب نيازمند يک تحول و نهضت بزرگ است.
حوزه کتاب نيازمند يک تحول و نهضت بزرگ است.

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حوزه کتاب براي برون‌رفت از مظلوميت نيازمند يک تحول و نهضت بزرگ است.

دکتر "محسن پرويز" در مراسم افتتاح ششمين نمايشگاه کتاب مازندران افزود: ايجاد نمايشگاه‌هاي دائمي و فروشگاه‌هاي استاندارد کتاب در استانها از جمله مواردي محسوب مي شود که در ارتقاء جايگاه کتاب مؤثر است.

وي تعداد کتاب‌هاي منتشر شده در سه سال اخير را 55 هزار عنوان برشمرد و اظهار داشت: اين تعداد، از کشورهاي همسايه بيشتر و نزديک به ممالک توسعه يافته است که نشانگر رويکرد مناسب اين حوزه مي باشد.

معاون فرهنگي وزير ارشاد خاطرنشان ساخت: روا نيست با اين آمار بالاي انتشار کتاب توليد کنندگان، ناشران و مؤلفين به دليل نبود امکانات لازم، مظلوم واقع شوند.

وي ادامه داد: در سال هاي اخير وقتي صحبت از اختصاص بودجه کلان دشمن براي تهاجم فرهنگي مي شد، عده‌اي اين تهديد را جدي نگرفته و توهم مي پنداشتند اما امروز شاهد آن هستيم که دشمن اعلام مي کند اعتبار ويژه اي براي اين مهم در نظر گرفته است.

پرويز اضافه کرد: در اين موقعيت حساس بايد به لحاظ بنيه فرهنگي، توان رويارويي با دشمن را داشته باشيم.

وي افزود: نمايشگاه کتاب مازندران پس از دو سال تلاش و کوشش متوليان فرهنگ استان، توانست چهارمين دوره خود را در شأن مازندراني‌هاي فرهيخته برگزار کند.

"هادي ابراهيمي" مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز برگزاري نمايشگاه کتاب را رخدادي ماندگار و فرصتي متعالي در حوزه فرهنگ دانست و اظهار داشت: اين استان با پيشينه فرهنگي غني، همواره در اين حوزه در خط مقدم جاي داشته است.

وي از آيات عظام ميرزا هاشم آملي، مير حيدر آملي، روحاني، کوهستاني، فياضي، حسن‌زاده آملي و جوادي آملي به عنوان منشأ تفکر و انديشه و برکات خير در مازندران نام برد و بيان داشت: با صراحت مي توان گفت که اين استان با دارا بودن ضريب بالاي فرهنگي، جزو برترين ها در سطح کشور است.

ششمين نمايشگاه کتاب با حضور 500 ناشر با بيش 50 هزار عنوان کتاب و 250 غرفه از امروز به مدت يک هفته در کيلومتر هفت ساري - نکا برگزار شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.192 seconds.